Какво е тълкуването на този ает,за какво наметало говори Аллах: "А престарелите жени, които вече не се надяват на брак, не е грях да свалят връхното си наметало, без да показват украшения. Но да се въздържат е по-доброто за тях. Аллах е всечуващ, всезнаещ." 24:60
----------------
"А престарелите жени" на арабски тук е ползвана думата Ел-Кауааид” която значи: "жени които,вече нямат хайд (месечен цикъл),нямат страсти и желание за женидба и за загубили надежда за дете.
"които вече не се надяват на брак" т.е. не изпитват нужда да се женят и нямат желание за мъж,а и мъжете нямат желание за тях.
„не е грях да свалят връхното си наметало, без да показват украшения.”
Казва ибн Мес’ууд:”не е грях за тях да оставят част от дрехите си,като наметалото което е върху дрехите,без да показват красотите си.”така се предава и от ибн Аббас,ибн Умер,Муджахид,Сеиид ибн Джубейр и др.
Казва Ебу Салих: Сваля си връхната дреха,като пред мъжете е с прилични дрехи и покривало(Забрадена).
Казва Сеиид ибн Джубейр: „да свалят връхното си наметало”-това е наметалото върху дрехите и покривалото,и няма проблем да го свалят пред чуждите мъже когато дрехите и покривалото под наметалото са прилични.
„без да показват украшения.”-да не си показват украшенията,като свалят връхната си дреха.
„Но да се въздържат е по-доброто за тях. Аллах е Всечуващ, Всезнаещ."
И обличането на връхното наметало което е върху дрехите прикривайки се и въздържайки се е по-добро и по-достойно за тях.
Аллах е Всечуващия вашите слова, Всезнаещия за намеренията и делата ви.
----------------
"А престарелите жени" на арабски тук е ползвана думата Ел-Кауааид” която значи: "жени които,вече нямат хайд (месечен цикъл),нямат страсти и желание за женидба и за загубили надежда за дете.
"които вече не се надяват на брак" т.е. не изпитват нужда да се женят и нямат желание за мъж,а и мъжете нямат желание за тях.
„не е грях да свалят връхното си наметало, без да показват украшения.”
Казва ибн Мес’ууд:”не е грях за тях да оставят част от дрехите си,като наметалото което е върху дрехите,без да показват красотите си.”така се предава и от ибн Аббас,ибн Умер,Муджахид,Сеиид ибн Джубейр и др.
Казва Ебу Салих: Сваля си връхната дреха,като пред мъжете е с прилични дрехи и покривало(Забрадена).
Казва Сеиид ибн Джубейр: „да свалят връхното си наметало”-това е наметалото върху дрехите и покривалото,и няма проблем да го свалят пред чуждите мъже когато дрехите и покривалото под наметалото са прилични.
„без да показват украшения.”-да не си показват украшенията,като свалят връхната си дреха.
„Но да се въздържат е по-доброто за тях. Аллах е Всечуващ, Всезнаещ."
И обличането на връхното наметало което е върху дрехите прикривайки се и въздържайки се е по-добро и по-достойно за тях.
Аллах е Всечуващия вашите слова, Всезнаещия за намеренията и делата ви.
Няма коментари:
Публикуване на коментар