четвъртък, 1 декември 2016 г.

Тафсир на сура АЛ-АНАМ аети (159,160)

С онези, които разединиха своята религия и станаха на групи ­ ти [о, Мухаммад] нямаш нищо общо.

 Делото им принадлежи на Аллах.

 Той после ще ги извести какво са вършили.

Който дойде с добрина, ще има десет като нея.

А който дойде със злина, ще му се въздаде само колкото нея и не ще бъдат угнетени.

/6:159-160/

Всевишният Аллах е заплашил хората, които се придържат към различните вероизповедания, измисляйки си названия, които не им носят никаква полза от тяхната набожност, и наричат себе си последователи на юдаизма, християнството или зороастризма.

Всевишният Аллах е заплашил и хората, чиято вяра се явява несъвършена, защото те приемат част от шерията, правят от тази част своя религия и отхвърлят другата част на религията, която може да бъде много по-важна.

 Именно, така постъпват привържениците на различните религиозни школи, които изповядат ерес и заблуда и внасят разкол в мюсюлманската общност.

 Този прекрасен айет свидетелства за това, че мюсюлманската вяра повелява на хората да се обединяват и забранява да се разпадат на различни секти и да изпадат в противоречия по основните и второстепенните въпроси на религията.

 Именно, затова Всевишният Аллах е заповядал на Своя пророк да се отрече от всички, които внасят разкол в редиците на мюсюлманите.

Ти [о, Мухаммед] нямаш нищо общо с тях и те нямат нищо общо с теб, защото те не ти се подчиниха и ти се възпротивиха.

 Делото им се намира при Аллах, и по-късно Той ще ги извести за онова, което са вършили.
 
Те непременно ще се върнат при Всевишния Аллах, Който ще им въздаде според заслугите и ще им съобщи за всичко, което са извършили.

 Всевишният Аллах е съобщил за това, какво ще бъде бъдещето възмездие и е казал: Който дойде с добрина, ще получи десет като нея.

Този, който застане пред своя Повелител с блага дума и добра постъпка, извършени с душа или тяло и свързани със задълженията на човека пред Всевишния Аллах или творенията, то той ще получи въздеяние в десетократен размер.

 Това е минималното възнаграждение за извършените благодеяния.

 А който дойде със злина, ще му се въздаде само колкото нея, и няма да се постъпи несправедливо с тях.

 Ако човек се яви пред Всевишния Аллах със злодеяние, то неговото наказание няма да бъде умножено, но ще съответства на извършеното злодеяние, което свидетелства за съвършената справедливост и добродетел на Всевишният Аллах.

 Той не причинява на никого несправедливост дори с теглото на прашинка, и с хората няма да се постъпи несправедливо.

 /Тaфсир на Ибн ас-Саади стр. 734/

Няма коментари:

Публикуване на коментар