(103)
Мекканска. Съдържа 3 айета.
В името на Аллах, Всемилостивия, Милосърдния!...
1. Кълна се в следобеда
2. човекът е в загуба,
3. освен онези, които вярват и вършат праведни дела, и взаимно се наставляват за истината, и взаимно се наставляват за търпението.
Арабската дума “аср” означава (предвечерно време), но тя се използва и за изразяване на “ден и нощ”. От това следва, че Всевишният Аллах се е заклел във времето изобщо. Времето- това е измерение, в течение на което хората имат възможност да извършат своите дела. Ето защо Аллах е възвестил, че хората понасят загуби и се лишават от преуспяване и печалба. Хората понасят загуби в различни степени. Едни се оказват в пълна загуба, лишавайки се от доброто както в земния, така и в бъдещия живот.
Те няма да влязат в градините на блаженството, а ще бъдат хвърлени в Джехеннем. Други понасят загуби, но не във всичко. Затова Аллах е съобщил, че загуби понасят всички хора, с изключение на праведниците, които са надарени със следните четири качества. Първо, те са повярвали във всичко, което е низпослал Аллах. Вярата е невъзможна без знание. Знанието е важна съставка на вярата, без която тя не може да бъде съвършена. Второ, те извършват праведни деяния. Това касае всички задължителни и доброволни благодеяния, извършвани както с тялото, така и с душата; отнасящи се към задълженията на човека както пред Аллах, така и пред хората. Трето, те призовават хората към истината, която е правата вяра, и ги вдъхновяват да вършат благочестиви дела. Четвърто, те призовават хората търпеливо да изпълняват повелите на Аллах, избягвайки греховете и стоически да понася понякога горчивото предопределение на Аллах. Изпълнявайки първите две указания, човек възпитава себе си, а изпълнявайки последните две- възпитава другите. Само усъвършенствайки в себе си всичките четири качества, човек ще може да избегне загубата и да спечели велико благо./Тефсир на Ибн ас-Саади стр.1954-1955/
Всевишният Аллах се кълне в предвечерното време така, както Той се е заклел и в другите периоди на денонощието – разсъмване, нощ, утро и т.н. В Свещения Коран обикновено Всевишният Аллах използва клетвата, за да подчертае идеята, която изисква специално внимание по силата на своята необичайна важност.
Така Всевишният Аллах се кълне във времето, което Самия Той е сътворил.
Във всички нас има определена представа за времето. Никой обаче от нас не може напълно да обясни неговото точно значение. Времето прониква навсякъде и разрушава всичко, което е материално. И, за да не станем "жертви" на времето, ние трябва правилно да използваме и пестим своето време и това на другите хора. А затова може да ни помогне нашата духовност и разбиране значението на времето, така както тези понятия се определят от Всевишният Аллах./Откъс от “Корана и неговия Тефсир” с автори М. Башир Самбо и Мухаммед Хитаб/ Вижте повече
Мекканска. Съдържа 3 айета.
В името на Аллах, Всемилостивия, Милосърдния!...
1. Кълна се в следобеда
2. човекът е в загуба,
3. освен онези, които вярват и вършат праведни дела, и взаимно се наставляват за истината, и взаимно се наставляват за търпението.
Арабската дума “аср” означава (предвечерно време), но тя се използва и за изразяване на “ден и нощ”. От това следва, че Всевишният Аллах се е заклел във времето изобщо. Времето- това е измерение, в течение на което хората имат възможност да извършат своите дела. Ето защо Аллах е възвестил, че хората понасят загуби и се лишават от преуспяване и печалба. Хората понасят загуби в различни степени. Едни се оказват в пълна загуба, лишавайки се от доброто както в земния, така и в бъдещия живот.
Те няма да влязат в градините на блаженството, а ще бъдат хвърлени в Джехеннем. Други понасят загуби, но не във всичко. Затова Аллах е съобщил, че загуби понасят всички хора, с изключение на праведниците, които са надарени със следните четири качества. Първо, те са повярвали във всичко, което е низпослал Аллах. Вярата е невъзможна без знание. Знанието е важна съставка на вярата, без която тя не може да бъде съвършена. Второ, те извършват праведни деяния. Това касае всички задължителни и доброволни благодеяния, извършвани както с тялото, така и с душата; отнасящи се към задълженията на човека както пред Аллах, така и пред хората. Трето, те призовават хората към истината, която е правата вяра, и ги вдъхновяват да вършат благочестиви дела. Четвърто, те призовават хората търпеливо да изпълняват повелите на Аллах, избягвайки греховете и стоически да понася понякога горчивото предопределение на Аллах. Изпълнявайки първите две указания, човек възпитава себе си, а изпълнявайки последните две- възпитава другите. Само усъвършенствайки в себе си всичките четири качества, човек ще може да избегне загубата и да спечели велико благо./Тефсир на Ибн ас-Саади стр.1954-1955/
Всевишният Аллах се кълне в предвечерното време така, както Той се е заклел и в другите периоди на денонощието – разсъмване, нощ, утро и т.н. В Свещения Коран обикновено Всевишният Аллах използва клетвата, за да подчертае идеята, която изисква специално внимание по силата на своята необичайна важност.
Така Всевишният Аллах се кълне във времето, което Самия Той е сътворил.
Във всички нас има определена представа за времето. Никой обаче от нас не може напълно да обясни неговото точно значение. Времето прониква навсякъде и разрушава всичко, което е материално. И, за да не станем "жертви" на времето, ние трябва правилно да използваме и пестим своето време и това на другите хора. А затова може да ни помогне нашата духовност и разбиране значението на времето, така както тези понятия се определят от Всевишният Аллах./Откъс от “Корана и неговия Тефсир” с автори М. Башир Самбо и Мухаммед Хитаб/ Вижте повече
Няма коментари:
Публикуване на коментар