Сура Ел-Кевсер: С Името на Аллах, ВСеМилостивият, Милосърдният! (1).Ние ти дадохме Кевсер. (2).Затова Кланяй Намаз на своя Господар и Курбан Коли! (3).Наистина твоят ненавистник - той е Лишеният.'' Тефсир на Сурата: Енес ибн Малик ( Р.А.) предава:
"Веднъж, когато бяхме в Джамията на Расулюллах, Той задряма, и след това се изправи и се Усмихна. Попитахме: "О Пратенико на Аллах! Каква е причината за да се Усмихнеш? Той каза: Беше ми Разкрита следната Сура:,,С Името на Аллах, ВСеМилостивият, Милосърдният! (1).Ние ти дадохме Кевсер. (2).Затова Кланяй Намаз на своя Господар и Курбан Коли! (3).Наистина твоят ненавистник - той е Лишеният.'' Първи Айет : - Тогава Той каза:" Знаете ли какво Ал - Kевсер? Ние отговорихме: "Аллах и Неговия Пратеник Знаят най-добре." Тогава Той каза: "Наистина, Това е река в Дженнета, Която моят Господар, ВСеМогъщия Аллах ми Обеща. Там има Изобилие от Богатство. Имам Ахмад цитира Хадис от Енес, в който се казва, че Пратеникът на Аллах казва:,,Дадоха ми Ал - Кевсер. Това е Река на изобилието, бреговете на които - са от перли . И аз сложих ръката на земята и, и тя имаше силна миризма на мускус, и камъните в нея -.са перли " Енес ибн Малик също предава: "Когато Расулюллах се Възнесе на небесата, Той каза: "Аз отидох до реката, и попитах: "О Джибрил, какво е това?". Той каза: "Това е Aл-Kевсер" (Бухари).
Енес ибн Малик също казва: "Когато Пратеника на Аллах се Възнесе на небесата, и Джибрил го придружаваше, Той видя реката, брегoвете около нея, бяха от перли и изумруди, и се носеше от нея миризма от мускус, и Пратеника на Аллах казал: " О Джибрил, какво е Това ? "
Той казал: "Това е Ал - Kевсер Която твоят Господар ти е Дал."
Когато Пратеника на Аллах бил попитан: какво е Ал - Kевсер, Той отговорил: "Това е Дженнетска Река, която ми Даде ВСеМогъщия
Аллах. Дъното му е покрито с мускус, Тя е по-бяла от Мляко и по- сладка от Мед. Около нея се движат птици. "Абу Бакр каза:" О, Пратенико на Аллах, те (Птиците) красиви ли са?.'' Расулюллах каза: " Да красиви са, но Хората от Дженнета, ще бъде още по-Красиви от тях." Ибн Джерир съобщава от Maсрук думите: "Попитах Aйше (Р.А.) : "О, Майка на Вярващите, кажете ми, какво е Ал - Кевсер ? Тя отговори: "Това е река в дълбините на Дженнета." Попитах: "Какво искаш да кажеш в дълбините на Дженнета ? " Тя каза: ". В Центъра на Дженнета - палатите са от перли и скъпоценни камъни, чакъла - е от перли и рубини, а дъното е покрито с мускус. " Учените се различават по смисъла на думата "Kевсер". Някои казват, че това е река в Дженнета, която Аллаху Tеaла е Дал на Мухаммед Саллеллаху Алейхи ВеСеллем. Ибн Умар Р.А. казва: "Кевсер е река в Дженнета, бреговете са от злато и сребро, перли и скъпоценности. Водата е по-бяла от мляко и по-сладка от мед ". В друг разказ на Ибн Юмер добавя още: "И земята около нея има приятна миризма като аромата на мускус." Муджахид предава , че един мъж попитал Aйше (Р.А.) за смисъла на думата "Кевсер" и тя му казалa: "Това е река в Дженнета. Дори и този, който сложи пръстите си в ушите ако е в Дженнета ще чуе нейния шум.'' Саид бин Джубейр казва: "Реката (Кевсер) в Дженнета е една от най-Добрите, които Аллах е Дарил". Икрима казва: "Кевсер е Пейгамберството на Пратеника на Аллах Дарено от Аллах" "Кевсер е Корана и Сунната. Муджахид казв: ''Кевсер е щастието в Този свят и в Следващия.''
Втори Айет на Сурата:,,Затова Кланяй Намаз на своя Господар и Курбан Коли!" Аллах (Дж.Дж.) Повелява:,Кажи: “Моята Молитва и Моето Служене, и Моят Живот, и Моята Смърт са за Аллах, Господарят на световете., Няма Той съдружник. Това ми бе повелено и съм първият отдаден на Аллах.”(Ал-Енам 161-163) ,,И не яжте от онова, над което не е споменато името на Аллах! Това наистина е нечестивост. Сатаните внушават на своите ближни да ви оспорват, а ако им се покорите, наистина сте съдружаващи.''(Ал-Енам 121) Учените се различават, в Тълкуването на Този Айет и в значението на думата "Венхар". Някои казват, че Аллах Насърчава в Този Айет, Вярващите да се Кланят и да Колят Корбан, за да се доближават до Аллах. Али (Р.А.) казва, че Този Айет означава: ''Да се постави дясната ръка върху лявата в Молитвата" Други казват, че Думите "Затова Кланяй Намаз на своя Господар'' са свързани с определени Молитви Намаз, и че думата "Венхар" означава, че трябва да се вдигат ръцете по време на Намаз на височината на рамото при първоначалния Текбир в Молитвата Намаз. Други казват, че думата ''Венхар" означава: Колене на Животно заради Аллах с цел доближаване към Него. Саид бин Джубейр казва думата "Венхар" означава закланите животни на Мина. " Ата казва Този Айет означава ''Сутрешните молитви и Животните пригодени за Корбан." Ибн Абас казва за Този Айет означава: "Петократния Ежедневен Намаз, а думата "Венхар" означава, извършването на Хадж Ибадетите и Коленето на Корбан на Курбан Байрям. ". Някои Учени смятат, че Този Айет означава: ". Байрямските Намази след Сабах Намаз и Коленето на Корбан на Курбан Байрям." Хадис: Айша предава, че Пратеника казва: „Най-доброто (обичано от Аллах дело на Курбан Байрам е коленето на курбан, а той (курбанът) ще дойде на Кияметския Ден с рогата си, копитата и вълната си, а Аллах ще приеме курбана, преди да е паднала кръвта на земята.” (Тирмизи и Хаким – добър) Хадис: Разказва Енес : „Пратеника заколи на Курбан
Байрам два големи вакли коча с рога, видях го как сложи крака си на
хълбоците на животното и каза: „Бисмиллях, Аллаху екбер!” и ги
заколи със собствената си ръка.” (Всепризнат) Аллах (Дж.Дж.) Повелява:,,И за всяка общност отредихме жертвоприношение, за да споменават името на Аллах над животно от добитъка, който Той им е дал. Вашият Бог е единственият Бог. Затова единствено на Него се отдайте! И благовествай смирените.''(Ал-Хадж 34) Пратеника на Аллах казва:,,„Който има възможност да заколи курбан и не го направи, той да не приближава джамията ни!” (Ибн Мадже)
Трети Айет: - ,,Наистина твоят ненавистник - той е Лишеният.'' Ибн Абас казва: "Този, Който ви мрази и ненавижда със сигурност ще остане на Къяметския Ден Унижен" . Муджахид казва, че тези, които мразят Расулюллах се кават, "Eбтер". Катаде за смисъла на думата Ебтер, казва: "Това е този, който е Презрян, Унижен и Отхвърлен от Аллах."
"Веднъж, когато бяхме в Джамията на Расулюллах, Той задряма, и след това се изправи и се Усмихна. Попитахме: "О Пратенико на Аллах! Каква е причината за да се Усмихнеш? Той каза: Беше ми Разкрита следната Сура:,,С Името на Аллах, ВСеМилостивият, Милосърдният! (1).Ние ти дадохме Кевсер. (2).Затова Кланяй Намаз на своя Господар и Курбан Коли! (3).Наистина твоят ненавистник - той е Лишеният.'' Първи Айет : - Тогава Той каза:" Знаете ли какво Ал - Kевсер? Ние отговорихме: "Аллах и Неговия Пратеник Знаят най-добре." Тогава Той каза: "Наистина, Това е река в Дженнета, Която моят Господар, ВСеМогъщия Аллах ми Обеща. Там има Изобилие от Богатство. Имам Ахмад цитира Хадис от Енес, в който се казва, че Пратеникът на Аллах казва:,,Дадоха ми Ал - Кевсер. Това е Река на изобилието, бреговете на които - са от перли . И аз сложих ръката на земята и, и тя имаше силна миризма на мускус, и камъните в нея -.са перли " Енес ибн Малик също предава: "Когато Расулюллах се Възнесе на небесата, Той каза: "Аз отидох до реката, и попитах: "О Джибрил, какво е това?". Той каза: "Това е Aл-Kевсер" (Бухари).
Енес ибн Малик също казва: "Когато Пратеника на Аллах се Възнесе на небесата, и Джибрил го придружаваше, Той видя реката, брегoвете около нея, бяха от перли и изумруди, и се носеше от нея миризма от мускус, и Пратеника на Аллах казал: " О Джибрил, какво е Това ? "
Той казал: "Това е Ал - Kевсер Която твоят Господар ти е Дал."
Когато Пратеника на Аллах бил попитан: какво е Ал - Kевсер, Той отговорил: "Това е Дженнетска Река, която ми Даде ВСеМогъщия
Аллах. Дъното му е покрито с мускус, Тя е по-бяла от Мляко и по- сладка от Мед. Около нея се движат птици. "Абу Бакр каза:" О, Пратенико на Аллах, те (Птиците) красиви ли са?.'' Расулюллах каза: " Да красиви са, но Хората от Дженнета, ще бъде още по-Красиви от тях." Ибн Джерир съобщава от Maсрук думите: "Попитах Aйше (Р.А.) : "О, Майка на Вярващите, кажете ми, какво е Ал - Кевсер ? Тя отговори: "Това е река в дълбините на Дженнета." Попитах: "Какво искаш да кажеш в дълбините на Дженнета ? " Тя каза: ". В Центъра на Дженнета - палатите са от перли и скъпоценни камъни, чакъла - е от перли и рубини, а дъното е покрито с мускус. " Учените се различават по смисъла на думата "Kевсер". Някои казват, че това е река в Дженнета, която Аллаху Tеaла е Дал на Мухаммед Саллеллаху Алейхи ВеСеллем. Ибн Умар Р.А. казва: "Кевсер е река в Дженнета, бреговете са от злато и сребро, перли и скъпоценности. Водата е по-бяла от мляко и по-сладка от мед ". В друг разказ на Ибн Юмер добавя още: "И земята около нея има приятна миризма като аромата на мускус." Муджахид предава , че един мъж попитал Aйше (Р.А.) за смисъла на думата "Кевсер" и тя му казалa: "Това е река в Дженнета. Дори и този, който сложи пръстите си в ушите ако е в Дженнета ще чуе нейния шум.'' Саид бин Джубейр казва: "Реката (Кевсер) в Дженнета е една от най-Добрите, които Аллах е Дарил". Икрима казва: "Кевсер е Пейгамберството на Пратеника на Аллах Дарено от Аллах" "Кевсер е Корана и Сунната. Муджахид казв: ''Кевсер е щастието в Този свят и в Следващия.''
Втори Айет на Сурата:,,Затова Кланяй Намаз на своя Господар и Курбан Коли!" Аллах (Дж.Дж.) Повелява:,Кажи: “Моята Молитва и Моето Служене, и Моят Живот, и Моята Смърт са за Аллах, Господарят на световете., Няма Той съдружник. Това ми бе повелено и съм първият отдаден на Аллах.”(Ал-Енам 161-163) ,,И не яжте от онова, над което не е споменато името на Аллах! Това наистина е нечестивост. Сатаните внушават на своите ближни да ви оспорват, а ако им се покорите, наистина сте съдружаващи.''(Ал-Енам 121) Учените се различават, в Тълкуването на Този Айет и в значението на думата "Венхар". Някои казват, че Аллах Насърчава в Този Айет, Вярващите да се Кланят и да Колят Корбан, за да се доближават до Аллах. Али (Р.А.) казва, че Този Айет означава: ''Да се постави дясната ръка върху лявата в Молитвата" Други казват, че Думите "Затова Кланяй Намаз на своя Господар'' са свързани с определени Молитви Намаз, и че думата "Венхар" означава, че трябва да се вдигат ръцете по време на Намаз на височината на рамото при първоначалния Текбир в Молитвата Намаз. Други казват, че думата ''Венхар" означава: Колене на Животно заради Аллах с цел доближаване към Него. Саид бин Джубейр казва думата "Венхар" означава закланите животни на Мина. " Ата казва Този Айет означава ''Сутрешните молитви и Животните пригодени за Корбан." Ибн Абас казва за Този Айет означава: "Петократния Ежедневен Намаз, а думата "Венхар" означава, извършването на Хадж Ибадетите и Коленето на Корбан на Курбан Байрям. ". Някои Учени смятат, че Този Айет означава: ". Байрямските Намази след Сабах Намаз и Коленето на Корбан на Курбан Байрям." Хадис: Айша предава, че Пратеника казва: „Най-доброто (обичано от Аллах дело на Курбан Байрам е коленето на курбан, а той (курбанът) ще дойде на Кияметския Ден с рогата си, копитата и вълната си, а Аллах ще приеме курбана, преди да е паднала кръвта на земята.” (Тирмизи и Хаким – добър) Хадис: Разказва Енес : „Пратеника заколи на Курбан
Байрам два големи вакли коча с рога, видях го как сложи крака си на
хълбоците на животното и каза: „Бисмиллях, Аллаху екбер!” и ги
заколи със собствената си ръка.” (Всепризнат) Аллах (Дж.Дж.) Повелява:,,И за всяка общност отредихме жертвоприношение, за да споменават името на Аллах над животно от добитъка, който Той им е дал. Вашият Бог е единственият Бог. Затова единствено на Него се отдайте! И благовествай смирените.''(Ал-Хадж 34) Пратеника на Аллах казва:,,„Който има възможност да заколи курбан и не го направи, той да не приближава джамията ни!” (Ибн Мадже)
Трети Айет: - ,,Наистина твоят ненавистник - той е Лишеният.'' Ибн Абас казва: "Този, Който ви мрази и ненавижда със сигурност ще остане на Къяметския Ден Унижен" . Муджахид казва, че тези, които мразят Расулюллах се кават, "Eбтер". Катаде за смисъла на думата Ебтер, казва: "Това е този, който е Презрян, Унижен и Отхвърлен от Аллах."
Няма коментари:
Публикуване на коментар